Pages

Sunday, January 13, 2013

Work-life balance

Macam situasi yang begini, saya tak sabar nak tunggu working days. Contohnya esok adalah hari Isnin, hari bekerja. Can't wait. Sebab, kerja boleh divert attention saya kepada perkara-perkara yang bikin berat kepala. Lagi pun, baru mula bekerja ni memang banyak yang saya kena adjust, in terms of the workloads la. Banyak, i tell u. Tapi its ok, yang penting, semua yang saya buat ni berharga untuk diri sendiri dan orang lain jugak. So, awal feb memang sangat sibuk. Memang tak boleh jalan pun plan kehidupan peribadi saya. Tak apa lah. Mungkin mid feb boleh berbuat demikian, jika ada bajet kewangan dan juga masa. :)

Tapi itulah, work life balance macam mana tah nak dapat. Saya tak reti lagi nak adjust. Sebab, I haven't settle down yet. Sekarang ni la rasa nak settle down sangat2, boleh saya hidup dengan tenang dan fokus dengan kerjaya saya. Sekarang ni requires dua-dua nak kena fokus. I pray so hard supaya Allah bagi saya kekuatan untuk menghadapi semua ni. Well, nothing happen sebenarnya, cuma saya rasa sedikit berat untuk fokus and genggam kedua-dua nya. Saya tahu within few months saya dah boleh handle dua perkara ni dengan cemerlang. InsyaAllah. 

Semoga saya berjaya. Ameen. 

No comments: