Pages

Tuesday, August 7, 2012

Aidilfitri Update!

Salam Ramdhan. Lets continue our journey in this life today. InsyaAllah Semoga dikurniakan rezeki umur yang penjang, kesihatan yang menyenangkan. Its been a while tak update blog sebab kekangan masa dah kemudahan internet yang tak berapa nak mengizinkan. Sekarang ni ada masa, ada kemudahan, maka wujudlah kesempatan. :')

Setiap pagi, mak bukak ceramah agama kat astro pelangi. Memang menyentuh hati, memang perasaan. Tapi, itulah, takkan pagi-pagi nak nangis. takkan nak g office dengan wajahku sembap. T_T

Kerja di office agak mencabar. Setiap kali saya tengok daily planner saya yang pack tu, saya rasa excited and tak excited juga. Excited sebab saya berkecimpung dalam field saya. Pasal kerja semua ok. Walaupun saya baru tapi banyak benda saya belajar and I really love this. Orang kat sini pon helpful and supportive. Yang tak excited sebab bila saya teringat dah nak raya, cuti belum approve lagi, kuih raya banyak lagi tak setel, baju raya takda lagi.checklist raya saya cuma dah strike satu je. Satu jenis biskut raya dah setel! Dah siap last weekend..HAHA. Tak apa! :)

So, this week sambung lagi buat biskut raya sebab memang cadang nak buat tak nak beli. Sebab dah alang-alang duduk kat rumah. Lagipon dah few years takda kat rumah masa bulan puasa, saya & kakak pakat tempah je kek lapis & biskut tiap tahun. Tahun ni, self made biskut n kek lapis. InsyaAllah, bahan2 semua saya dah setel dapat gaji hari tu. And lebih memorable bila saya dah galas tugas kek & biskut sebab saya dah ada duit sendiri. Alhamdulillah. Malu jugak rasanya asyik share ngan kakak je tiap tahun. Biarlah tahun ni saya pula, kakak simpan duit untuk new baby, InsyaAllah. Alhamdulillah, Intan bakal dapat adik. :)

Dalam perkiraan saya, saya nak buat 3 jenis biskut and 2 jenis kek. Kek tu, cukuplah banyak tu je..nanti bazir and saya percaya raya ke 3 or ke 4, saya akan start baking lagi sebab, tak nak buat kek terlalu awal. Biskut bolehlah nak buat awal2. Sebab boleh simpan lama sikit. Kalau kek, takpa lambat sikit. Fresh..:')

Oh ya, petang ni nak baking Idola sebab my friend kat UiTM dulu, request for the cake. Terharu sebab he still remember my baking and cakap yang ada kat sana tak sama macam yang saya buat. Satu lagi, syukurlah sebab ada kawan nak fly ke KL malam esok. Alhamdulillah... Dah dekat nak raya nanti boleh la nak baking masam manis pulak. Special for my brother. Mak cakap that's his fav. I never know. Biasalah, mak lebih tahu fav anak2nya. Tak sampai hati tak buat sebab he mentioned once before and then cakap tak payah pulak. I know dia tak nak susahkan saya. No worries bro. Masam manis is very simple. I'll get that one done. Lagi pon saya buat juga my Along's fav cake atiparek.

Banyak lagi chapter buat2 kek ni nak belajar dari mak. Especially yang colorful and sangat complicated tu. 

No comments: