Pages

Thursday, May 19, 2011

Memilih / Choosing

Dalam hidup kita kena memilih. Dalam menentukan masa depan yang saya nak, saya kena fikir, buat pilihan dan tekad dengan keputusan saya. Dan tentang sesuatu ni, saya sudah banyak kali berfikir. Saya akan teruskan juga walaupun hati saya tak rela. Iya lah. Perasaan tidak rela untuk benda yang tak sepatutnya itu lebih banyak mengundang perkara-perkara yang tak masuk akal dan juga membuatkan diri kita nampak tak matang. 

Semasa blogging, saya pasti akan baca dua blog ni (blog dirahsiakan sebab saya silent reader mereka) walau sesibuk mana pun saya minggu tu. Saya sibuk, lagi pun jarang pula nak update blog sebab saya lebih santai kat facebook sebab saya boleh main It Girl. HAHAHA. Both of these bloggers inspired me quite a lot. Sorang ni, saya hanya kenal di alam maya. Yang sorang lagi ni, saya memang kenal, pernah bersua muka, beliau pun kenal saya.

Blogger yang saya kenal di alam maya ni saya suka baca cerita beliau sebab best sehingga beliau mampu membuatkan saya pun nak jadi macam beliau. Saya rasa she has the perfect life of being a wife and mother. Kehidupan beliau yang diceritakan di dalam blog memang sangat best, tak terhingga. Ramai yang kenal blogger ni, blog ni glamour kot. Kalau saya bagitau, most of blogger pasti kenal beliau dan mungkin juga pengikut setia blog beliau. Saya teringin nak jadi macam beliau, ramai pembaca dan orang tertarik dengan penulisan beliau. Seronok tau kalau ada orang baca blog kita. HAHA. Saya ni dalam blogging tidaklah sehebat mana pun walaupun sudah sejak 2008 main-main blog ni, tapi...masih juga tak berapa nak menjadi. Maklumlah, saya ni blogger yang baru nak main blog. Bukankah begitu kalau anda semua nak label saya? HAHA. Btw, Tahniah kepada blogger ni. Hebat.

Blogger yang sorang ni pula, saya kenal beliau. I admire her in so many ways. Mula-mula tu pelik juga tengok beliau blogging. Kenapa nak blogging? Nampak macam main-main je. Tak ada sangat orang nak baca. Tapi, bila saya dah tengok blog beliau secara holistic, saya boleh tahu that she has that incredible confidence that every woman in their life. I envy herfor good more that the first blogger that I described above, HAHA. She enjoyed being herself and I really need that quality in myself too. And sis, if you read this and you think you are this person, please pm (not bbm) me. HAHA. Teach me how to have confidence like yours. I admire that a lot. Guide me on how be grateful like you and be a good woman like you. Well, I like you a lot. ;p

Well, I just need to choose what to be in future. Conclusion?  I choose to be myself and do a lot of things that can improve myself in many ways. Life is about doing mistakes and learn. And for that, let just be grateful on whatever happen to you. Thanks to both blogger and few sisters that have taught and shown me examples and stories that may I  use as a guideline in life. HAHA. Guideline?  :)

Dammit right? HAHA. And teach me how to not write in English. Because it seems unbalance lately. I just can't finish my line in BM. I need BM novel. I need to read BM again. Huhu~

p/s: it took me about 15 minutes to start this entry in Malay. Urghhhhhh!!! (~___~)

1 comment:

Zakrin said...

you're the one who inspired me the most...love you..