Pages

Tuesday, February 2, 2010

reconstructing everything


~muka mcm org mabuk~


wah~ aku dah ada blog baru...
taniah untuk aku


best kan, kalau hidup ni kita boleh buat macam ni...
nak mulakan hidup baru tak semudah membuat blog baru...
hidup ini...sangat susah untuk di renew, bukan tak boleh...tapi ia bukannya satu perkara yang mudah...

kita ada sejarah - sejarah hidup masing-masing yang tak mungkin terpadam, hidup tak seperti komputer, boleh di format kalau dah ada virus...dan sebaliknya, hidup tak boleh nak format balik, sebab hanya kita saja yang tahu sebenarnya, jauh di pedalaman hati sana memang tak boleh nak lupa pun, kalau click balik kat link tu, confirm ingat balik, orang hilang ingatan pun boleh sembuh, orang nyanyuk kadang-kadang boleh tersedar, apatah lagi manusia yang normal seperti kita...

saya nak mulakan episod baru dalam hidup saya...
dasarnya, nak menjadi yang lebih baik dan matang, a preparation for a better life actually...
sungguh, saya manusia biasa yang mudah lupa (byk mkn semut kew?~ ;p)
saya berusaha untuk menjadi penulis yang berwibawa pada masa hadapan kerana saya sedar saya merupakan generasi yang penting dalam negara Malaysia tercinta ni...lalala~

saya tak nak sia-siakan masa muda saya...saya harus bersyukur kerana saya sedar saya sedang melalui masa muda, ada orang tak sedar bila dia muda...sebab, usia tak menentukan kehidupannya dan usaha untuk hidup mengaburi fikiran, sampai tak sedar bila masa muda...


*cintakan agama,cintakan keluarga, bangsa, cintakan negara, cintakan budaya*


-baru kau tahu, sebenarnya kau tahu menghargai diri-






No comments: