Pages

Thursday, February 18, 2010

24 Hours HEVOC!!!


my previous post yang bertajuk 'Dah Mula Cuti' ada menyatakan yang cuti aku dimulakan dengan menghabiskan masa bersama teman-teman sekolah~

Ya ALLAH, 24 jam bersama mereka memang sangat hevoc + gempaq!

sangat bergembira dan enjoy...

hehe...

sebelum cerita 24hours hevoc ni mula, meh aku perkenalkan setiap org yang menjadi pengHEVOC hari tu...

lalala~ inilah wajah2 yang bakal menghiasi post aku kali ni....disebabkan terlalu banyak gambar yang aku nak tunjuk kat journal kali ni, post kali ni akan jadi banyak-sangat-gambar! =)



dah nak mula, ENJOY!!

lynn, dilla~ sorry bas shah alam ke KL lambat sangat...

perjumpaan pertama tahun 2010...sempat lagi nak amik gambar padahal tren dah nak sampai~ lihatlah wajah2 mereka, sungguh ceria dan bersedia nak buat sesi fotografi sepanjang hari!

destinasi pertama kami ialah Pustaka Mukmin which is located kat area Masjid Jamek, temankan Farhana beli buku dan kompas kiblat. penat juga lah nak mencari kompas tu, pusing2 akhirnya berjumpa juga dengan kompas yang kami cari, harga sebuah kompas tu RM9.90, hehe~ btw, kompas tu buat kawan2 Farhana yang still kat korea dan tak balik malaysia, they all sangat perlu benda tu, supaya mudah nak kerjakan ibadah,yg aku ni...begitu mudah nak carik kiblat, xpayah guna kompas still juga berat punggung nak jalankan tanggungjawab~ huhu...MODE: insaf sekejap,checklist..dah solat isya ke belum? dah2..hehe...

nak mencari kedai buku tu pon kitaorg boleh sesat, nasib baik kompas hari tu ada gadis GPS... <-- credit: miss adila! dah penat tawaf dalam kedai buku tu, perut kami minta di isi pula, memang la...LUNCH HOUR seharusnya ditepati...kaki kami melangkah ke SEMUA HOUSE ..untuk makan2 tengahari, geng, kalau korang perasan..makanan kita hampir sama sebenarnya~ dan aku paling xfaham kenapa makanan Farhana sangat murah... ?&*##?!!

tak nak upload gambar makanan yang paling berbaloi, ni makanan lynn yang paling mahal



gadis-gadis pelahap...ops! gila kasar bahasa~ ;p



makan, makan, makan


GAMBAR TERBAEK! nganga apa tu sayang? ni mesti tengah dengar dongengan Adila


comel x botol air upin&ipin, ama bawa bekal, jimat kos air kan? credit: Miss Ama sebab ada botol comel!


gendang gendut tali kecapi,
kenyang perut senang hati.


oleh kerana hati kami terlalu senang, kami bergerak menuju ke shopping complex yang peling dekat ngn kawasan tu, korg semua mesti boleh teka kan? haha, jawapan mudah SOGO...buat apa kat SOGO beb?? tinkkk!! itu yang dalam kepala aku, dah sampai situ, secara jujurnya kitorg memang xtau nak buat apa, berdiri depan tangga bergerak dan bincang2 ke mana arah tuju kat dalam ni, xkan la nak usha2 baju..lui tarak beb! xbest ar usha je x beli! haha~ aku setuju...

perbincangan end up with suara Aisyah,

''weyh aku nak tukar temporary card sogo ni jadi permanent card...how?''

"xtau..." kata yang lain

"yuppy aisyah, aku pon nak tukar kad mak ngah aku..." kataku.

Aisyah pandang aku, aku balas pandangan dia seraya berkata..

"la, jom2 kite tanye akak tu," sambil point finger kat akak pekerja sogo...


malas nak letak perbualan tu kat sini, aku terasa bengong bila tanya akak tu, aku tanya lain, lain pulak di jawabnya...xpelah, yang penting aku faham dia cakap, kalau nak tukar kad temporary jadi permanent g tingkat 7, customer service...hoho~ faham2x...


kami gagah mencari CUSTOMER SERVICE SOGO


dah habis cerita kat SOGO...sangatlah bosan dan tak tau mana arah tuju, kami decide nak g KLCC, kat taman tu, amik2 gambar dan menghabis kan masa bersama2...

otw nak gi KLCC, kami jumpa...INI!!!!

gambar ini di ambil menggunakan camera aku sendiri, aku tak download dari internet! nice kan? waktu ni siapa yang pegang camera aku? wahh~ kawan2 cepat mengaku!! aku nak bagi credit nih!!!


fafau and the gang...antara artis yang kami jumpa Black, FBI dan..itu jer yang aku kenal! hehe~
seronok, dapat jumpa senior..banyak la ko eynee!!~
haha...

yang penting, kami dapat goodies seperti paper bag fafau, VIP pass bday dia ari tu, calendar~
haha..seronok tengok diorg nyanyi...


dah2, jom g KLCC!


dah sampai KLCC...gambar ni aku sengaja uploadkan sebab ada cerita tiket terbang, time ni aku xfaham apa dah jadi ngan Ama, boleh pulak tiket dia terbang~

haha...

next, gambar ni kitaorg tiru gaya model...syue memang x menjadi sangat2!!

Gong Xi Fa Cai, rakyat Malaysia - 1 Malaysia

Aku suka gambar ni sebab nak intership kat sini boleh x? Layak ke aku? wah~ aku bercita-cita tinggi rupanya!
note: belakang tu exxonmobil ok!


sweet kan gambar ni...friendship last forever =)


pose kawan2 ku...


best friend ever, saranghaeyo unnie~ haha <-- unnie ka? its okay2...still love you dalam apa keadaan sekalipun comel la gambar ni, sangat kelakar - perasan tak gambar ni macam seseorang yang sedang berlri-lari kejar artis kesayangan... credit: miss syue for making me look like your fav artist! ;p


gambar ni pon aku suka...credit lagi for miss syuhadah for being such a great paparazzi!



dah abis sesi fotografi, kami terasa lapar dan makan...

haha, kali ni nak bagi credit banyak2 kat Miss Farhana sebab belanja kitorg KFC, idaman syue selalu, hehe2..bukan2 idaman ku selalu..oh! tidak...idaman kami selalu...great time together~


credit: Miss Aisyah, sebab your camera boleh tukar kaler merah jadi oren...mesti lynn suka!


best kan moment ni, sangat melahap! hahahaha...

sangat happy hari tu..dah settle KFC kat KLCC, kitaorg gerak ke Masjid Jamek hantar Farhana,peluk2,cium2...our bestfriend...dia dah nak fly balik ke Korea...we all gonna miss you bebeh!

sorry tak upload gambar tu, sebab sangat x cantik...gempa bumi kot time tu...

nak dipanjangkan cerita, sepatutnya kitorg boleh je gerak dari KLCC terus ke Central Market or, KL Sentral...tapi dah alang2 kat Masjid Jamek, turun je la kat situ dan jalan kaki terus ke Central Market..nak amik bas kat situ nak g balik Shah Alam...untung lah, kitaorg ramai..kalau tinggal aku, syue dan ama..macam mane?

Credit: Miss Dilla, Miss Lynn dan Aisyah sebab tido kat Shah Alam! =)

kalau nak cerita time kitorg lalu jalan tu punye la~ Allah sahaja yang tahu hati ku!!

apa2 pun, kami selamat sampai di Shah Alam dengan meredah hujan lebat malam tu, chinese new year eve & valentine eve~

dah sampai bilik, mandi, makan, solat....pastu sambung lagi lepak, tengok gambar sampai 3 pagi dan gelak2!

SUPER DUPER HEVOC LA KAWAN2KU!


-tamat-

2 comments:

Mrs. Adila said...

ni..aku mk mdh aku yg amik pic fafau ya...credit for me k..hehehek...

Eynee said...

bagus2 dilla! ko duhal~
nah, ku berik 10credit k kau!
lak ta ngaro negeri lain gik ah!!!
=)