Pages

Tuesday, February 2, 2010

Kasih Teragung

Dedicated to: Pn Hasiah Bt Ahmad & Pn Dyg Zaidah Bt Abg Narawi


She used to be my only enemy and never let me be free
Catching me in places that I knew I shouldn't be
Every other day I crossed the line I didn't mean to be so bad
I never thought you would become the friend I never had
Back then I didn't know why
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes
All that you did was love
Mama I love you...Mama I care
Mama I love you... Mama my friend...You're my friend
I didn't want to hear it then but I'm not ashamed to say it now
Every little thing you said and did was right for me
I had a lot of to think about,about the way I used to be
Never had a sense of my responsibility
Back then I didn't know why
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes, all that you did was love
Mama, I love you... Mama, I care
Mama, I love you... Mama ,my friend. You're my friend...
But now I'm sure I know why,
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes
All I can give you is love is love
Mama I love you. Mama, I care
Mama, I love you. Mama, my friend,You're my friend
Mama, I love you, Mama ,I care
Mama, I love you, Mama, my friend, You're my friend

- Mama, Spice Girls -



KISAH 1


Tak tertahan airmata saat mendengar lagu ini - betul-betul menghayati lirik...
Bila di imbas balik, aku anak yang sangat nakal... gaduh dengan mak rutin harian aku sepanjang aku berumur 13 tahun sampai lah, aku kat sini - rasa sangat susah, rasa sangat perlukan mak, sampai termimpi - mimpi wajah mak...

Dulu..

aku sangat melawan cakap mak, tak suka tengok muka mak pun...
setiap patah perkataan nya aku tak pernah iya kan..
kalau tak melawan dengan perkataan, masam muka la jawabnya..
aku bukan baik sangat pun...
sampai satu hari aku lari dari rumah...
dan apabila aku pulang ke rumah, aku cari mak..tengok dia menangis,mengalirkan airmata...
saat tu aku tahu aku sangat berdosa, aku minta ampun dan mak kata aku tak pernah berdosa padanya...
mulianya hatimu...
lepas hari tu, aku macam biasa sahaja - buat lagi kerja jahat...
tak layan mak...aku pentingkan kawan, sehinggakan...
aku tinggikan suara dengan mak atas alasan, mak selalu kongkong hidup aku...bodohnya aku...


dan sekarang...

perasaanku,


YA ALLAH, bahagiakan dia yang berkorban kehidupan untuk kami berlima...
YA ALLAH, selamatkanlah kami dari segala malapetaka dan akibat dari dosa-dosa kami agar senang hatinya...
YA ALLAH, permudahkanlah hidup kami kerana kami tahu, itulah doa ibu ku di setiap degupan jantungnya, setiap aliran darah nya...
YA ALLAH, ampunkan kami...

mak, ampuni aku!

kini, mak jadi sahabat baik aku, bukan sekadar seorang mak...
mak restu hubungan cinta aku, walau pada mulanya mak sangat tak suka iman...
mak kata kata jangan main-main dengan cinta, bahaya...
tapi aku degil, kali ni degil yang berhemah sebab aku benar-benar mencari bahagia...
hati tak tertahan nak bercinta...
aku gagahkan diri dan kata kat mak "i really love him,please..." dengan tak malu nya (",) hihi~
akhirnya...mak akur juga permintaan aku, benarkan aku bercinta...
tapi kalau sakit, mak ada di sini untuk ubatkan sakitnya...
terima kasih mak...
mak sungguh baik hati...



KISAH 2


aku tak panggil mak aku mama, but my boyfriend does...

tak tau la mula macam mana...
hurm...

aku tau iman sayang mama, siapa tak sayang mama?
serba sedikit, aku tahu hati iman walau tak sehebat mama...

dulu, mula-mula kami kenal...
dia tak banyak bercerita tentang family dia...
tiba-tiba pada suatu hari...
bercerita tentang mama dia...
aku masih ingat lagi...dialog kami...


iman: syg, you tau, i sangat sayang mama i

aku : semua org sayang mak...so?

iman: i nak you sayang mak i, macam you sayang mak you...

aku: hmm...

iman: kalau you tak sayang mak i, i takkan anggap i kenal u...



lebih kurang macam tu la bunyinya...wow! sungguh~ masa tu, aku sangat terkejut...sebelum tu, memang tak pernah sentuh tentang family...aku pun macam budak kurang ajar jugak la~ tak pernah tanya pun pasal family dia...huhu



itu dulu,
sekarang...


aku sayang mama macam iman sayang mama...macam his sisters sayang mama...

i wish i can call you mama~
i wish i can sit next to you and laugh with you~
i wish i can wipe your tears~
i wish i can look into your eyes and tell you that i really love you~
i wish i can really kiss you like i kiss my mak~
i wish i can cry on your shoulder and
say this to you this: mama, what should i do?
i wish i can share your happiness and sadness...
finally thanked you for the best gift in the world 'ZAIFADZIMAN ZAKRIN'...the person that i truly love.


aku tahu sekarang mama sedang bersedih, atas apa yang berlaku...
tapi, percayalah...semua nya bakal berakhir tak lama lagi...
kami sedang menjalani hidup ini, terima kasih atas kepercayaan yang mama berikan...
ampuni kami mama, segala dosa kami~
kami melukai mama...
kami tahu...
kami sedar...
maafkan kami...

Mak & Mama: Kami masih muda, masih banya perlu di cari, banayak perlu dipelajari, bimbing kami~
Harap - harap mak & mama baca entri ni, agar mak dan mama tahu hati ini...



















3 comments:

Naeem Eem said...

where did you get those ideas???hahahaha

Eynee said...

idea apakah?

Anonymous said...

SAYANG.....i love those words u wrote...and the vital things around is YOU MUST DO WHAT YOU SAY!
so sayang....i love you vm