Pages

Wednesday, February 3, 2010

DiGi - always the smarter choice

Post kali ni nak komen pasal DiGi dan perkhidmatannya


I've been using DiGi Telecommunication services since the past 8 years

setakat ni, sangatlah berpuas hati dengan perkhidmatan DiGi...walaupun kadang-kadang ada la kekurangannya =))


mula2, ingin aku nyatakan sejarah antara aku dengan DiGi..first time aku beli number DiGi masa aku form 2 dengan harga RM 68 satu sim pack...ala~form 2 jer...masa tu kongsi lagi handphone dgn mak aku~ hahaha...mana boleh guna selalu, tapi aku biasanya akan berjaya menggunakan handphone dan line DiGi tersebut untuk calling2 dgn my friends, boyfriends and segala friends yang aku ada. Masa tu kan kalau nak top up minimun pun RM5o, percayalah bapak aku top up seminggu dalam RM100...hanya untuk topup kan handphone aku dan mak...ampun wahai bapak! sekarang ni, aku ada buat kerja sambilan - sambil2 aku study , selalu topup kan untuk ibubapa <-- rasa bersalah dulu selalu pau mereka.. ;pp lepas tu, masa aku form 5, mak aku hadiahkan aku number DiGi yang berharga RM9.90. Sim pack ni kira sim pack yang pertama kali di jual dengan harga semurah tu di pasaran at that time, yang aku tau, kat kedai tu, aku adalah antara pembeli yang terawal untuk simpack yang harga tu...harga simpack semurah itu pun belum ramai yang tahu, beberapa hari lepas tu barulah aku nampak iklan2 terpapar di sekitar kawasan kediaman dan juga iklan2 di media massa...sebenarnya, number tu aku pakai sampai sekarang ni sebab banyak value tau...antaranya:
  • mak aku yang hadiahkan..bukan sebab birthday,sebab maybe dia dah tak tahan nak share handphone ngan aku kot..kah2..haha~ mak aku cakap, dia janji nak belikan aku number birthday aku, since aku dah tak sabar, mak aku belikan jugak number tu, sebab itu yang paling dekat dengan 2105...haha~ mak pernah pesan,jangan buang number tu, mak bagi...aku rasa macam pernah nak buang je number ni sebab aku nak guna number yang sama macam kawan aku (aku kena ada satu number je buat masa ni)...tapi bila tengok situasi dan keadaan, tak rela aku mengorbankan pemberian daripada ibunda terchenta hanya untuk seorang kawan...CINTA MAK!
  • number ni sama lebih kurang dengan number my dearest bakal suami, masa kami mula2 kenal dulu, walaupun dia guna Celcom...hihi~ tapi aku takkan lupa kejadian dia bagi number kat aku, bukan nak mintak number aku..padahal dia yang sedang mengorat ye..!! haha~ terkejut i tengok number hampir serupa - ada jodohhh!!!
  • ramai yang tahu aku guna number ni..wink2

itulah serba sedikit sejarahnya...

problem aku dgn digi ialah, masa mula2 guna plan DiGi Campus...banyaklah masalah diorang, habis kredit aku..walaupun x caj after RM1 total of daily usage...tapi kena deduct jugak kredit aku...aku ni jenis yang cepat naik angin kalau pasal $$$ aku kena potong! almost everyday aku call customer service dan menyatakan rasa tak puas hati dengan khidmat diorg...tapi nak puji satu benda lah..so far, tak pernah ada masalah dengan cutomer service diorg...they are all nice! aku dapat balik kredit aku RM puluh2 jugaklah selepas problem selesai...thanks DiGi!!

sekarang ni, dengan bangganya, aku adalah pelanggan DiGi Internet - Broadband, berkuatkuasa 19 Januari 2010!

komen tentang digi broadband:
  • Puas Hati beb!! HSDPA data service up to 3.6Mbps...yang aku selalu dapat...paling x best pun guna EDGE la data service up to 236.8kbps... nice =))
  • Murah, lagi2 untuk student macam aku ni,monthly RM58...untuk permulaan, bayar RM100 untuk dapatkan internet access + modem...xpayah bayar untuk bulan pertama sebab dah bayar RM100 tu, daripada jumlah yang dibayar untuk permulaan tadi akan di tolak RM58 jadi baki ada lagi RM42 untuk bulan kedua, since ada lagi RM16 tak cukup nak bayar untuk bulan kedua, bayar RM16 jer la..bulan ketiga baru start bayar RM58...kalau nak bayar lebih pun tak apa sebab baki tu, akan di simpan untuk bulan yang seterusnya..mudah kan...
  • yang paling best dan tengah hot di hatiku ialah~~ saat aku melayari website DiGi dan menjumpai ini....



DiGi Internet is coming soon to Ipoh and Kuching...highlight Kuching because its my hometown bebeh!! yeahhhh!!

Nanti kalau dah stabil ekonomi aku, nak guna DiGi postpaid sebab my classmate yang guna service tu cakap tak pernah ada masalah dengan DiGi~ nanti kita try ye sayang~ tapi sekarang ni tengah tunggu habis study sebab after May 2011 aku dah tak guna plan DiGi campus sebab, insyaAllah kalau tak ada aral melintang masa tu dah grad.. :) ada plan lain untuk bekas pengguna DiGi campus plan...tak tau lah apa..kita tunggu dan lihat je sebab, aku adalah dalam kalangan pelajar yang terawal menggunakan plan DiGi campus, dah register awal2 masa plan ni baru di perkenalkan... :)

Harap2 suatu hari nanti boleh dapat anugerah pengguna setia sebagai penghargaan dari DiGi Telecommunication.. :DD



*DiGi always a smarter choice*

2 comments: