Pages

Wednesday, February 15, 2012

Harapan dan Doa

Hallo peeps.

Lama jugak tak update blog. Its been a week. kan? :) Anyway... my life macam biasa. kadang-kadang tungang terbalik tu biasalah. Planning untuk menamatkan zaman bujang itu in progress. Tapi iyalah. Mendirikan masjid, I literally mean memang bangunan masjid tu bukan senang kan. Those architects, engineers, contractors...orang yang nak bina masjid tu kena prepare lots of things. Banyak benda nak buat tau. Itulah juga maksud saya, nak bina masjid yang tak nampak ni pun. Banyak effort yang harus di lakukan. Am I correct? Married people, help me. :)

Nikah itu bagus. Banyak yang positifnya berbanding yang negatifnya. Kenapa ramai yang tak menggalakkan kahwin muda? Kenapa? Saya pun tak tahu. Mungkin parents lebih tahu macam mana hidup berumahtangga ni. Sebab tu they said. Jangan kahwin dulu. Kerja dulu baru kahwin. Kahwin tu kene banyak pakai duit, lepas kahwin lagilah. Nak bagi makan anak lagiii... hmmm :)

Nevermind. But I choose to get married soon. Or very soon. Ceh. Orang kata gatal tapi. In my defense, bukan gatal laaa. Saya cuma nak menjaga diri saya sebagai seorang wanita. Saya cuma mahu berkhidmat buat suami demi mendapat keredhaan di dunia dan juga di akhirat. This is the wise me. Hehehehehehe.

Lepas kahwin nanti insyaAllah, Yang Maha Esa akan bantu kita dari segi rezeki kita. Saya percaya itu.

Tapi mungkin sekarang, banyak lagi benda yang perlu diselesaikan. Contoh. Settle our study, settle our career, settle our finance, settle our relationship dengan keluarga dua belah pihak (yang mana saya masih malu-malu kucing) then, baru boleh settle down. :)

InsyaAllah, everything is going to be just fine. 

Allah, pemudahkan urusan kami. Ameen~

No comments: