Pages

Monday, February 27, 2012

Alhamdulillah, syukur

Rindu Kuching. Rindu Kuching. Rindu Kuching. 

Sapa mok sponsor tiket k ku pulang Kuching? :'(
Mok pulang. 
Mok pulang even sekejap.
Hati di Kuching dah sekda gik ati di sitok.
Tapi yalah, dah nama rezeki di sitok. 
Kenak company di Kuching nun sik pernah mok nunggah aku kerja?
Berjuta dah ku apply, sigek pun sik mok nunggah aku interview.
Kitak orang sik mok geng aku kah? 
Kecik ati ku oyyy~
Sekpa lah. Tapi aku mok juak kerja di Kuching. If bukan sekarang, one day I will.
Petang tok ada test dari cdak Maybank. Oh, mudahan dapat kerja sia. Aku sik tauklah test apa, aku rasa maybe a little bit macam ability test juak. But macam biasa aku tok nang sik pernah mok prepare apa-apa. Anyway, aku mesti cepat godek2 writings aku masa kat PETRONAS dolok. Celcom Axiata mintak benda sebagai bukti yang aku boleh menulis. Yeah, they are looking for someone who can do write-ups and corp comm Jr exec. And finally aku dapat interview invitation from such gigantic company. Fuhh lega. Even hanya interview. Hey, that's achievement okay! Hahahahaha. But actually I am really excited about GEMS by Khazanah Nasional tok. Wahhh, that one aku lebih excited berbanding getting a job for the moment. Tapi mun rezeki terus bekerja ya why not? Tapi, jeles ku nangga member dapat join SL1M program under Maybank. Mok juak tapi aku pahal la sik apply dolok...mengong kan? Tapi sekpalah, nama pun buka  rejeki. Okaylah ya. Lately macam mencurah ke ladang gandum jak rezeki. Alhamdulillah. Tok maybe rezeki bersabar aku kali. Hehehehe. Bestnya. :')

Alhamdulillah, syukur .

No comments: