Pages

Monday, December 12, 2011

Seksaan Ulser

Gigi belakang tumbuh. Kat atas. Sakit. Nak makan, nak kunyah payah. Air liur banyak. Masa tidur, bangun tidur. lagilahhh.. Nasib baik bantal washable. Tapi penat nak basuh. :'(

I told Mak that my gigi belakang tumbuh. Respon mak simple je, menggelikan hati sebab mak kata, Intan pon tengah tumbuh gigi. Oh, Intan makteh rindu kamu.

OK, disaat gigi ni tumbuh, saat ni jugalah saya ada ulser dalam mulut. Dekat area tekak, hmmm specifically, kat area gigi tumbuh tu. Ya Allah sengsaranya aku dengan seksa dunia ini. Tapi, for good I guess. Tak apa lah. Aku redha.

Sudah 2 hari payah benar nak buka mulut. So, nak makan roti bakar untuk breakfast pon abang yang buat roti tu jadi kecik. My bite size. Err. Kesian. Milo panas segelas pon tak mampu habiskan. Biasanya aku sorang bedal. Siap mintak cukai sikit teh tarik abang. Huish. Payah benar nak menelan. Melahap apatah lagi.

Satu lagi melemparkan senyuman pon sakit. Huish. Tolong. Aku hanya mampu tersenyum secara simbolik. Begini ha (^_^)

Kalau nak cakap bilangan untuk ulser tu apa eh? Jumlah ke saiz? Whateverlah, janji anda semua faham. Ulser saya banyak. Kat kawasan gigi tu banyak. Tapi hari ini getting better. InsyaAllah. Saya berdisiplin sebab saya sematkan dalam hati nak makan dengan selesa. OK, nak dijadikan lebih sadis. I noticed another ulser kat bawah lidah, kat area belakang tu. Astaghfirullah.. Sakit, perit rasa nak nangis. Makan pon tak lalu sebab tak larat. So, aku hanya mampu menelan ini. Aku tak suka makan ni. Ini bukan feveret, namun harus menelan ini.

large whipped potato


Dah banyak info dah aku google pasal ulser. They said, kalau berlarutan after 3 weeks, mungkin symptom kanser mulut. Uih 3 minggu. Aku baru 3 hari. Sudah terseksa. Sudahlah merungut makcik. Seksa kubur lagi sakit. T___T

Another info yang aku dapat adalah, elakkan tekanan perasaan. Tapi nak buat macam mana, perasaan dah tertekan.

Oh ya. Malam ni nak try kumur guna Bactidol. Hari tu beli untuk sore throat. Cuba. Malam tadi asyik berpandangan dengan Bactidol. Jeling menjeling. Tapi tak jadi apa pon. Heh.

Bye. Abang Zai ajak beli jeans baru. Mari menjadi peserta YES 2011!

Yes! bye!


No comments: