Pages

Friday, October 8, 2010

Ini Pasti Sebab Stress

OK. Hari ni mood blogging datang balik. Sebab tu update. Jangan kutuk sebab, ye lah nak update blog pon kena ada mood. Kalau tak ada mood kang tak pasal-pasal saya merepek je disini. Eh, bukan aku itu memang saya? Merepek sahaja. Hari ini, saya datang dengan tidak merepek. Hari ni saya update blog dengan isi-isi penting.

Nak tahu apakah isi-isi penting yang saya maksudkan? Sila se-ke-rol lagi kebawah.

Isnin, Oktober 11

8.30 am - assignment CSR kena submit
- presentation pasal crisis Toyota

2.00 pm -FINAL TEST EDITORIAL PAGE
-submit article Freedom of Expression & compliment untuk UiTM

7.00pm -presentation DiGi subjek Financial PR
- submit assignment Dutch Lady Milk Industries

*HARI INI HARUS CARI MASA UNTUK JUMPA PUAN ADVISOR*
*HARI INI JUGA HARUS CARI MASA UNTUK HANTAR SURAT PRAKTIKAL*


Selasa, Oktober 12

8.30am -Presentation DiGi untuk subjek Communication Planning


Rabu, Oktober 13

2.00 pm - Reading test French

6.00 pm - Presentation Website (oh no!)


Khamis, October 14

2.00pm - tak ada apa. HAHA. Khamis kan tak ada kelas :D



Jumaat, Oktober 15


8.30 am - Gerak gempur Special Topics in Public Relations
- Presentation Samsung


Dah nampak isi-isi penting yang saya dah tunjuk kat situ? Penting ke? Ya, memang penting, kalau tak lepas ni macam mana nak grad? Saya rasa penat dan letih namun harus menceriakan diri sendiri. Oh, banyaknya assignment.

Dalam keadaan yang kurang sihat sebegini memang banyak dugaan dan cabarannya. Antaranya, sakit gastrik saya ni menjadi-jadi. Punca utamanya, stress dan juga tak jaga waktu makan. Kadang-kadang makan, kadang-kadang tidak. Penat sampai tak larat nak makan. Akhirnya, perutku ini terasa macam digigit-gigit lalu terasa sakit. Penyakit memang datang memanjang. Saya rasa saya tahu kenapa. Saya tahu. Ini pasti sebab stress. INI PASTI SEBAB STRESS.

Saya dah tak nak stress. Nak cari masa untuk relax. Tenangkan hati dan fikiran. Saya tahu saya perlu pergi bercuti, bersantai dan memanjakan diri. Tapi, bila dicongak segala benda, keadaan kewangan pula tak mengizinkan. See?? stress lagi pasal kewangan. Ya Allah, bantu aku.

Ok, cari cara lain berhibur dengan rakan-rakan pula. Saya terjah semua kawan, mereka pon sama lah seperti saya, semuanya pon busy~ Ok, aku faham.

Lastly, kembali kepada boyfriend dan bertanya pada beliau mahukah beliau keluar berjalan-jalan serta bersiaa-siar dengaku. Beliau cuma kata, kan abang tengah final, abang nak study, awak pon buatlah kerja.Kerja awak banyak. Abang tahu. Oh,ok. Dengan wajah yang heartless gila, aku pon sambung segala kerja yang harus dilakukan. Sambung punya sambung aku makin stress sebab perasaan sedang tak redha untuk membuat assignment. Lalu, dengan rela hati, aku menghibur diri dengan mengupdate blog dan mencurah segala rasa isi hati ini.

OK lah, dah puas. Lega sikit. Boleh sambung kerja.

(^_____________^)



3 comments:

~cik tiram~ said...

16 oct? lalala..bufday saye...kih2..:D perlu ke hahaha...:D

~cik tiram~ said...

relax2..jgn stress2...:)

Eynee said...

thanks cik tiram...tanak stress2...

teeeheeee~ nanti gi wish 16hb neh... <3