Pages

Friday, October 15, 2010

bilik itu untuk privacy

Aku rasa macam my feeling sangat tak best sekarang neh.

Sangat tak best.

Aku tak selesa di dalam bilik sendiri. Sungguh tak best. Rasa macam, apa kau buat semua macam tak best. Rasa sengal. I think aku patut duduk single room.

Sorang - sorang - sorang -sorang.

Kalau kolej ni ada bilik untuk sorang-sorang, dah lama aku sewa kat situ. Aku sungguh tak setuju dengan sistem sekarang. Tak boleh nak pilih roomate. Pastu your roomate is your classmate/course mate. Its like, damn hell. Boleh tak aku nak membuat variasi pada pandangan aku. Manusia tak sama jenis. Ada yang study macam nak mampus, ada yang study macam nak mampus ke kau tak study esok nak exam? Aku adalah manusia jenis,study macam nak mampus ke kau tak study esok nak exam? [eynee,2010]. Bukanlah tak study, cuma aku tak suka study orang nampak aku T_T

Macam dah jauh je melangkah. Ok, balik kepada asal.

Ye lah. Ok kalau tak sorang tapi dengan orang yang kepala dia sebati dengan aku.

Contoh satu kepala dengan aku ialah:

*polisi apabila berada di dalam bilik adalah untuk berehat dan PRIVACY*. Clearer view, bilik adalah tempat peribadi dan sangat private bagi aku.

Sudah lama simpan perasaan ini.

Sekarang aku rasa bilik aku sekarang tak ada privacy.

Aku ni adalah jenis:

  • bilik aku adalah privacy
  • study sorang atau berdua lebih elok daripada study 7-8 orang
  • kalau buat assignment, aku prefer tak ada orang nampak
  • kalau dalam bilik, aku nak privacy where kalau aku nak tukar baju, seluar sangat selesa. Tak nak ada orang lain kat bilik. Kalau roomate aku tak kisah. Aku tak selesa nak gerak ke sana ke sini walau saiz bilik ni tidaklah besar mana
  • aku nak wat keje aku wei T_T
  • aku kalau nak tido aku nak relax la maksudnya tapi dalam keadaan macam ni walau jam dah pukul 2.40pagi, macam mana aku nak tido? tolong bagitahu.
  • esok ada kelas pukul 8.30 pagi. ada presentation pulak. aku tak reti nak cakap macam mana dah.
I hate this feeling. Rasa sakit hati.

&*%!"£$%^&*

No comments: