Pages

Wednesday, July 14, 2010

Not Happy

Aku dah fikir beberapa tajuk untuk post kali ni.. :)
On the way balik bilik, dah terfikir nak update blog. tapi tak tahu lagi nak cakap pasal apa...

Aku cakap macam happy kan? HAHA.Happy je la, walau tak happy pun. Mungkin, hari ni hari yang luar biasa buat orang lain, tapi bukan aku. Hari ni biasa je - biasa sangat. Disebabkan biasa tu la, aku jadi alah bisa tegal biasa. Biasa la kan, aku ni memang biasa. HAHA. Ini merepek sungguh!

Ok, jom. First of all, I know that I've got no reader for my blog. Thats fine. Bukan sebab apa. My friends are not into blogging yet. Ada la sorang dua, but most of them tak ada blog. Tu tak kisah sangatlah. Bukan tak ada kawan pun. Mereka lebih berminat dengan Facebook. Not blogging. :)

Second thing is, loneliness boleh membunuh ok~ Aku rasa macam dah mati. Mati Hati. Mati Akal. Mati Jiwa. Mati Perasaan. Tapi, jasad aku hidup. Tapi, jantung aku belum berhenti, nafas aku tak putus lagi. Tuhan belum panggil lagi.

Seriously, I'm lonely. Rasa nya mesti sapa-sapa yang baca ni mesti tertanya-tanya kenapa aku rasa macam ni kan? Ok, without any delay aku akan bagi jawapannya.

Bacalah surat ni, ada orang bagi aku..


Dear You,


Apa dah jadi dengan kau? Dah 2 tahun dah kau macam ni. Aku seolah-olah tak kenal kau. Kenapa kau sanggup buat hidup kau macam ni? Macam mana kau boleh jadi bisu dalam kelas? KENAPA KAU LAMBAT DALAM SEGALA HAL?? Ini dah semester terakhir kau kat sini, jangan nak buat hal. Ke depan lah. Majulah, walau setapak.

I know that you're a clever girl. Sejak kecil lagi you are a smart girl. Kau lahir cukup sempurna. Kau besar dengan great perfect family. Kenapa jadi macam ni yang? I really love you. Jangan buat macam ni, kalau kau sakit hati dengan siapa pun kat dalam kelas, jangan musnahkan diri macam ni. Orang tu tak suka engkau, ramai lagi kat luar yang suka tau. Allah Maha Adil. Dia tak bagi kau ni, bersebab, ada hikmah. Memang tuhan dah tentukan segala, tapi kau kena usaha juga untuk dapat yang terbaik untuk diri sendiri. Okay? aku kat sini sentiasa dengan kau. Tapi, kalau kau salah, aku tegur sebab aku tak nak musnahkan kau. Aku sayang kau. Aku sangat sangat kau. Tak ada dah orang lain yang sayang kau macam aku ni.

Cuba kau fikir balik, kenapa orang buat kau macam ni? Mesti sebab salah kau juga kan? Tak semua salah mereka.. Walau kadang-kadang sikap pandang rendah mereka tu buat aku rasa menyampah. Tapi, kenapa diam sangat? Kau boleh buat, cakaplah kat mereka. Kan hari tu, lecturer kau dah cakap, this is not the time to prove the others wrong, this is the time to prove yourself right. Kan? So, do it!

Sampai sini je surat aku. Lain kali aku tulis lagi. Kalau ada masalah cakap je ngan aku. Aku dengar. Aku sentiasa disisi kau. Okay sayang? Jaga Diri.

From,

Sincere Heart.


So, how? dah dapat gambaran perasaan aku sekarang? Dia sangat faham seluruh hati dan perasaan aku. Ini je la tempat mengadu. Bagi aku, susah nak mengadu kat orang lain. Kalau mengadu banyak sangat nanti jadi mengadu-domba dan fitnah. Aku nak elakkan benda-benda mcam tu. Nak mengadu ngan family? They wouldn't understand. Banyak lagi kerja yang mereka nak buat. Kalau nak mengadu dengan boyfriend, dia faham, tapi tak nak lah bebankan dia.. Sungguh, kawan-kawan? Mestilah mereka ada hal sendiri. Tak boleh nak catch ngan mereka selalu. Ada masa free, ada lah. Dahla tu, semua pun jauh... I miss them a lot. I only got school friends, kawan universiti ada la sorang dua...but not that much. But, I do appreciate semua kawan-kawan aku. Terima Kasih semua.

Hm, biarlah mereka dengan kehidupan mereka. Aku tahu aku tak credible enough untuk berkawan dengan mereka. I'm a nobody. Aku tak berharta. Aku bodoh. Aku tak cantik. Aku ni orang kampung, aku bawa malang je...Tapi, aku nak semua tahu, aku ni punya hati dan perasaan. Bila aku bercakap, aku nak di dengar. Bila aku bercerita, aku nak orang respon. Bila aku senyum, aku nak orang senyum balik. Bila aku bertanya, aku nak orang jawab. Bila aku berubah penampilan, aku nak orang tegur. Bila aku pakai baju baru, aku nak orang perasan. Bila aku makan, ada orang teman. Tahu tak, bila kau makan sorang kau akan rasa gila, bodoh. Nasi dah rasa macam kaca. Luka dah tekak aku. Dah berdarah dah. Sakit, tahu! Bila aku ke kelas, aku nak gelak tawa sepanjang jalan. Tak ada lah susah sangat naik tangga biru tu. Ini tak. Pilu sepanjang jalan. Sayu setiap langkah! HA, sekarang berapa juta langkah sayu dah aku buat? Bila aku nak buat assignment, biarlah semangat sikit. Ini memang aku lemah. Bila aku nak tengok bola, ada teman. Bila Spain menang, Aku happy dengan kawan-kawan. Ini tak. Aku menyusahkan boyfriend aja. Sampaikan dia tak terlayan kawan-kawan dia. Maaf, kawan-kawan boyfriend. Ini salah aku. Dia tak salah. Maaf juga keluarga boyfriend. Boyfriend dah jarang luang masa untuk kamu semua. Maafkan aku.

Ya Allah.
Sungguh, aku dah tak tahan pendam semua ini. Letih, penat.
Aku hamba lemah.
Berilah aku petunjuk..

Walau apa pun, aku tetap bersyukur. Aku anggap ini dugaan dan cabaran Allah tahu, aku mampu tanggung semua ini. Kalau tak, aku tak dapat terima ujian ini...

4 comments:

Anonymous said...

If It's Love :
While everybody else is getting out of bed
I'm usually getting in it
I'm not in it to win it
And there's a thousand ways you can skin it

My feet have been on the floor
Flat like an idle singer
Remember winger
I digress
I confess you are the best thing in my life

But I'm afraid when I hear stories
About a husband and wife
There's no happy endings
No Henry Lee
But you are the greatest thing about me

[Chorus]
If it's love
And we decide that it's forever
No one else could do it better
If it's love
And we're two birds of a feather
Then the rest is just whenever
And if I'm addicted to loving you
And you're addicted to my love too
We can be them two birds of a feather
That flock together
Love, love
Got to have something to keep us together
Love, Love
That's enough for me

Took a loan on a house I own
Can't be a queen bee without a bee throne
I wanna buy ya everything
Except cologne
'cause it's poison
We can travel to Spain where the rain falls
Mainly on the plain side and sing
'cause it is we can laugh we can sing
Have ten kids and give them everything
Hold our cell phones up in the air
And just be glad we made it here alive
On a spinning ball in the middle of space
I love you from your toes to your face

[Chorus]

You can move in
I won't ask where you've been
'cause everybody has a past
When we're older
We'll do it all over again

When everybody else is getting out of bed
I'm usually getting in it
I'm not in it to win it
I'm in it for you

If it's love
And we're two birds of a feather
Then the rest is just whenever
Then the rest is just whenever

If it's love
And we decide that it's forever
No one else could do it better
And if I'm addicted to loving you
And you're addicted to my love too
We can be them two birds of a feather
That flock together
Love, love
Got to have something to keep us together
Love, love
Got to have something to keep us together
Love, love
That's enough for me

~~~this song i want you to listen..wish that the msg i tried to convey reach your heart...

Eynee said...

yeay!!!

what a cute song!
I'M LOVING IT SAYANG!
i love you so much.

thanks~ hugs&kisses... ;p

hanisah ali said...

dear,,life cmtu la..as long as we have the courage to go through it,,it's ok la..
dont n never give up k,,sometimes x sume org yg kite jupe seswai dgn cara kite,,so myb kite nk kena adapt or go on with our lifestyle but bear in mind dat i'm always be your fren...

Eynee said...

nisa, firstly..thanks for reading this post. i appreciate that. anyway~ eni na minta maaf kalau post ni ada menyinggung hati dan perasaan nisa. and thanks again, for being one of my greatest frind kat uitm ni. you're such a good friend since we were in part 1. I'm to be strong and even more brave tau!

love you darl! :)