Pages

Tuesday, June 1, 2010

My Gawai Day 2010

Hari ni cuti kat Sarawak. Cuti umum sempena perayaan Gawai. Selamat Hari Gawai untuk semua yang menyambut perayaan ini...

Haa~ sebenarnya aku ni bukan nak cerita pasal Gawai pon~ Nak cerita pasal, hari ni cuti, so...semua orang yang bekerja kebanyakan nya bercuti la kan~ meaning that, semua orang ada kat rumah... and the best part is...my dear ABANG ada kat rumah...sangat menyenangkan...dia tak keluar mana-mana pon hari ni...susah la kan nak tengok muka beliau... yer la... kami rapat masa kecil dulu, umur pon 2 tahun jer bezanya... sememangnya rapat la... lagipon aku ni adik mithali, mestilah dia sangat mensayangi aku ini... ceh ceh ceh~

huhu...dia memang bangun lambat...tapi kalau da bangon~ mamposlah harapan nak tido sampai ke petang... BELIAU BAKAL BISING... hahaha.


pagi tadi dia jadi supervisor sebab mak takda kat umah~ mak pergi temankan Along try baju pengantin... so, mak amanahkan beliau tengok-tengokkan aku ngan adik buat kerja rumah...aku bersihkan ruang tamu, kemaskan ruang tamu sebab tempat tu nak buat pelamin Along nanti. Lagipon, kakak dah nak balik rumah lagi 2 hari... kalau tak sakit telinga lah nanti... adik pula kerja dia kemas ruang tengah rumah~ abang jadi supervisor, dia tengok jer, tak buat apa pon...

tapi beliau baik hati, beliau masak spaghetti, di bantu oleh aku... rasanya sangat la sedap. dan aku sangat suka... sedap dan mengenyangkan. Dan apa yang penting... yer, betullah kerjasama kan, tapi yang lebih penting dari itu, aku dah reti masak spaghetti on my own!!! ~ yeahhh!!!!!! ops! maaf, terlebih sudah, aku memang kureng sikit kat dapor ni... ;p

masak sendiri lebih jimat dan puas hati!

Lalalalala~ sekarang bolehlah masak untuk Encik Zakrin saya! cepat datang rumah sayang~!!

okeyla~ sekian sahaja cerita untuk Hari Gawai 2010!

*always be my baby, eynee*

p/s: maaflah takda gambar spaghetti...lupa nak amek gambar ;p


No comments: