Pages

Friday, January 30, 2015

Saya dah ada suami

So. It's 2015. 

Happy New Year, hopefully tak lambat sangat nak wish New Year! Haha. Update ni sekali la nak wish Happy Chinese New Year nanti. Hahaha. Nampak sangat pemalas nak update blog. Yeah. Malas sangat. ;p

So, 2014 passed. And I have a lot of sweet sad big little tiny memories in 2014. I am now a Puan from Cik. Senang cerita, I got married on 20 December 2014. It was something really special for and me and Zai. Still, sampai sekarang masih tak percaya yang kami dah kahwin. Hahaha.. - Feeling Loved, pastu ada emoticon with pink hearts. :)

Walaupun sekarang duduk berjauhan dengan suami. Tapi tak apa... Rezeki.... I know Allah ada sediakan yang sangat best buat saya nanti. Allah tahu saya mampu lalui semua ini. InsyaAllah. Bersangka baik pada Allah. Sesungguhnya He knows what is best for you. 

Saya ada terfikir nak resign. Tapi saya fikir lagi, kalau saya resign, macam mana la saya nak teruskan kehidupan. Tanggungan dan komitmen banyak. Lagi-lagi saya ni jenis high maintenance nak itu nak ini. Dah biasa belanja guna duit sendiri. Kesian suami. Melayan kehendak sendiri sama seperti membantu suami jugak.. Hehehe. Ingat lagi pesan kakak dan abang. Selepas kahwin kakak longdistance dengan husband for ONE YEAR. Okey jeeeerrr. Walaupun susah nak kena ulang alik KL-KK masa tu. Tapi kakak tetap tabah. Salute. Pastu lepas kahwin abang and wife longdistance jugak for TWO YEARS, KT-KCH. Now mereka masih lagi longdistance with babies! Berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Sebab dah la susah nak mintak transfer . :'(

That's what happen to me now. Risau bimbang husband susah dapat transfer. And we don't even have time frame bila masa nak tamatkan long distance ni. Sedih tahu? Kalau ikut hati memang nak resign... kuatkan dan tabahkan lah hati kami... 


Cukuplah bersedih. Hari ini hari jumaat, suami datang. Tak mau la muka masam sambut suami. :) Mak pesan, kalau kita rasa kita susah, ingat ada lagi orang yang lebih susah dari kita. Nak buat keputusan jangan terburu-buru. 

Assalamualaikum. Next time kita share gambar kahwin.

1 comment:

Unknown said...

TAHNIAH,,,,,,semoga kekal sehingga jannah