Pages

Sunday, November 17, 2013

Finally update

Wah lama gila tak update blog. terasa loser. 

since may kan aku tak update. yeah, definitely banyak benda jadi. lepas dapat lesen, lahirnya kereta daku. tak mampu nak beli yg mahal-mahal, tak mampu nak beli inspira, preve, alza, exora apatah lagi vios, city, prius. kah kah kah. beli viva je. hehe. ye la, belanja ikut kemampuan kan? kang tak pasal-pasal org wonder celah mana dapat duit banyak tu kan? ke kikis duit org lagi? kalau dapat anak datuk tan sri logik la nak kikis. hahahaha.... yes, aku beli viva. cukup bayar bulan, cukup minyak 4 minggu ulang alik kerja, syukurlah. Ada org pernah berkata, buat apa nak kerja sebab kerja nak kena guna modal - duit minyak ulang alik dapat gaji guna duit tu guna balik untuk isi minyak. aku seriously tak faham point yg tu. yang mahal kat situ, experience. mohon terbuka minda. sebab tu, aku tak pernah halang kalau adik-adik kat campus kalau nak kerja (dalam konteks student kerja part time). tak rugi. dapat experience apa. then, tahu macam mana nak survive bila dah keluar. exposure. tahu? sekali lagi, tak salah nak kerja pun. tapi kena pandai balance, study jangan abaikan. ingat matlamat utama datang campus.

Okey enough with that.

Apa lagi, apa lagi? Ha. Then kita puasa kan? puasa takde benda yang nak highlight. Tapi, macam biasalah, tak dapat nak puasa penuh. Tak puasa seminggu. Normal, saya sihat, Alhamdulillah~

Lepas tu raya. Oh ya masa raya tu, org datang hantar cincin tanda. Big day for me. Syukur. Tawa dalam tangis, tangis dalam tawa. 

Then. syukur, buah hati pengarang jantung saya dapat kerja. Alhamdulillah. syukur3. Tangis dalam tawa tadi buat saya fikir lebih maju kedepan. Allah tolong orang yang nak buat benda baik. Allah bersama kita. :)

Then today. Semoga segala perancangan berjalan lancar. Kita rancang, Allah tentukan. Yang penting kita doa benda baik2, bukan hanya untuk diri kita. Untuk keluarga dan semua yang menyanyangi kita. InsyaAllah.




No comments: