Pages

Tuesday, November 9, 2010

I.M.Y EMAK

Sepatutnya,jadual penerbangan emak dan bapak berlepas ke kota kinabalu lepas raya haji nanti. sepatutnya lah... Tujuan mereka ke sana ialah untuk 'look after' kakak yang nak bersalin awal disember ni. Kiranya, emak lah yang uruskan kakak sebelum bersalin dan juga masa berpantang nanti.

Tapi, nak dijadikan cerita, sabtu lepas yakni bersamaan 6/11 pada waktu tengah malam, husband kakak call sebab kakak dah kat hospital sebab sakit perut sangat, nak bersalin katanya. demi kecemasan yang berlaku, abang ipar suruh aku awalkan flight emak ke sana esok hari juga. Flight tak boleh nak awalkan, jadi kena la book tiket flight yang baru...

Jadinya, aku dan boyfriend terus online walaupun line kesengalan malam tu, kami cari juga. sudahlah tengah malam, mata kami dah mengantuk, tinggal mata emak je yang tak mengantuk sebab risau la kan.. Godek punya godek si airasia dan si MAS, ada tinggal 2 penerbangan sahaja ke kota kinabalu itu pun Airasia sahaja, satu flight pukul 6pm satu lagi 11pm. Jadi, kami pilih lah flight yang malam tu supaya tak ada lah kelam kabut mahupun lintang pukang serta cakar ayam...errr, keserabutan semuanya.

rombongan menghantar emak

abang dan boyfriend tengah brief emak :)

Kami risau bila emak naik plane sorang-sorang. tak pernah tahu, tak pernah, jadi sebelum berangkat, mak kena taklimat panjang. HAHA. emak comel~

Sebelum emak terbang, emak dah berpesan kepada aku untuk settle semua kerja rumah, bukan homework ye kawan-kawan, tapi chores. Kalau homework, aku boleh buat walau aku harus meghadap laptop twentyfourseven. Oh my, aku pon menjadi gabra sebentar dan juga perasaan nya rasa nak menggelupur kepanasan tapi cramped. T_T

Terasa macam dugaan pula yang menimpa. Mana tak nya, aku ni kan adik, makanya sudah biasa house chore emak yang buat, kalau ada kakak, kakak itu lah assistant nya. Apatah lagi aku mempunyai emak yang super hebat. Jadi bapak aku dah biasa dengan keadaan yang perfect. Tapi sekarang dia orang berpakat jauh dari ku. Meninggalkan aku seorang disini dengan house chores yang seram ni. Contoh tugasan ialah seperti memasak, membasuh baju, mensidai pakaian yang telah dibasuh tadi, lipat baju, kemas rumah, mensapu sampah sarap serta habuk, bayar bill dan sewaktu dengannya, surirumah pasti tahu apa tugasan-tugasan tersebut. Aku gerun.

emak dan boyfriend, lights of my life...love~

Sudah 2 hari emak di kota kinabalu, kakak merasa kebahagiaan, sedang aku? oh emak! Semalam, ok lagi sebab ada abang dan boyfriend kat rumah. Tak la sunyi sangat. Semalam, aku masak biasa-biasa sahaja untuk lunch. Malam lagi lah biasa. Ya Allah, harap-harap bapak aku boleh bersabar dengan masakan aku, almaklum la... bapak kan dah biasa makan masakan emak yang superb, lima bintang. tiba-tiba tinggal dengan aku yang masakan satu bintang pun tak ada. kesian bapak aku. :'(

kesian bapak aku................

gambar favorite, insyaAllah...nanti aku nak tengok gambar empat orang ni atas pelamin aku nanti :D

No comments: